Vijesti iz IBC-a | 01

Prošla je još jedna godina i ponovno smo otišli u nizozemski Amsterdam na IBC izložbu koja se ovoga puta održala od 7. do 11. rujna. Ova je godina bila dosta bogata novostima, pa pogledajmo što je novo na ovogodišnjem IBC-u. Novinky z IBC 2012 [box type="info" style="rounded" border="full"] Fotogalerija s IBC 2012 [/box] Podosta novih proizvoda ponudio je SONY , koji je doduše predstavio nekoliko modela prije IBC-a, ali i nekoliko premijera također je našlo mjesto na izložbi. SONY je ponovno zauzeo jedan kat dvorane Elicium i po meni jedan od najvećih štandova. Pa zamislimo pojedine vijesti malo detaljnije. 4K & F65 Ove godine SONY-ev slogan je bio "Believe Beyond HD" te su dosta pažnje posvetili 4K workflowu (ne samo na SONY štandu). SONY je kao jedina tvrtka (barem prema njihovoj izjavi) demonstrirao kompletno end-to-end rješenje u 4K od snimanja, obrade, prijenosa do prikaza. Kao medij za prikaz odabrali su potpuno novi 84" LCD TV, namjenski postavljen uz recepciju :-). Osim 4K, naravno, posvetili su se i "manje" vrućem HD-u ili 3D-u za koji su imali vrlo lijepe prezentacije u njihovom kinu u srcu štanda (slike iz 3D prijenosa uživo s Wimbledona ili X-Gamesa). Značajna pozornost posvećena je i F65 4K kameri (s 20 megapikselnim 8K CMOS senzorom) i SRMASTER SR- R4 snimač, koji je sposoban snimati u F65 RAW. Nekoliko kamera je postavljeno u lijepe slabo osvijetljene mrtve prirode i njihova slika je prikazana na 25" OLED monitorima. Moram priznati da je slika bila stvarno briljantna. Uglavnom, F65 je u nešto drugačijoj ligi, pa zamislimo neke pristupačnije kandidate. SONY NEX-FS700 NEX-FS700 Nasljednik FS100 pod nazivom NEX-FS700 bio je među prvim fotoaparatima predstavljenim za IBC. Fotoaparat je na tržištu već nekoliko tjedana, no prvi komadi krenuli su isporučivati tek prije nekoliko dana. FS700 je vrlo sličan 100 (isti Super35mm čip, AVCHD snimanje pri 28Mbps na SD karticu ili dodatni flash disk od 128GB, izmjenjivi E-Mount objektivi,...). Međutim, dodaje nedostajuće ND filtre i 3G SDI izlaz . Vjerojatno najzanimljivija funkcija modela 700, osim mogućnosti snimanja u 4K na eksternom snimaču (još nije dostupna i nema dostupnih informacija), je mogućnost snimanja usporenih snimaka u punoj HD rezoluciji 1080p50 . Od početka su kružili podaci o snimanju s usporenjem do 40x (toliko usporenje je moguće postići, ali ne u nativnoj HD rezoluciji), pravo usporenje u punoj HD rezoluciji je desetak -fold limit ( 240fps ). Čak je i ovo usporavanje dovoljno za stvaranje stvarno fascinantnih slika, bilo za dokumentarne filmove, video isječke ili kreativan rad bilo koje vrste - možete pogledati nekoliko slika snimljenih ovom kamerom na YouTubeu ili Vimeu . O mogućnostima usporavanja možete čitati gotovo posvuda. Ali zanimalo me je li format snimanja AVCHD ili je moguće "spustiti" te usporene slike preko HDMI ili SDI izlaza. Budite zadivljeni, i to je moguće, a možete koristiti i vanjski snimač za snimanje nekomprimiranih (ili ProRes ili DNxHD) full HD usporenih slika, koje možete jednostavno još više usporiti ili ispraviti boje zahvaljujući boljem kodeku. Kao i kod 100, također možete koristiti adaptere za korištenje raznih objektiva i postizanje prijeko potrebnog kinematografskog izgleda. Uz široku ponudu objektiva raznih proizvođača (ZEISS, Schneider-Kreuznach, PrimeCircle, Canon, SONY,...) također možete koristiti veliki broj kompatibilnih dodataka kao što su rigovi , mat kutije , bočni fokuseri , filteri , ili raznih monitora i tražila . Fotoaparat je već dostupan ili kao kućište (po okvirnoj cijeni od 6.500 eura) ili u kompletu s univerzalnim setom objektiva 18-200 po okvirnoj cijeni od 7.000 eura bez PDV-a.

PMW-200 i PMW-150 Modeli poput PMW-EX1R ili PMW-EX3 , koji su na tržištu već nekoliko godina, dugo su bili među najjeftinijim XDCAM kamerama. Nedavno (također zahvaljujući promjeni prihvaćanja formata od strane BBC-a i nadam se također zahvaljujući zahtjevima korisnika) kamerama XDCAM EX dodani su novi modeli koji imaju kvalitetnije interno snimanje MPEG HD422 50Mbps (EX1R i EX3 imaju MPEG HD420 35 Mbps). Prva i cjenovno najpovoljnija lasta bio je PMW-100 , koji je po svojim karakteristikama pomalo kontroverzan i, iskreno, osobno ga ne bih očekivao među XDCAM EX kamerama – ima manji čip (1/1.29" Exmor CMOS), manji objektiv sa zumom od 10x s jednim podesivim prstenom i također u pogledu veličine i težine pripada više NXCAM kategoriji.S druge strane, ima HDMI i HD/SD-SDI izlaz (nekompresiran za još kvalitetnije snimanje pomoću vanjski snimač), Genlock ulaz, Timecode ulaz/izlaz i snimanje na SxS memorijske kartice. Novi asortiman kamera sa 50Mbps MPEG HD422 snimanjem, proširili su dva nova modela - PMW-200 i PMW-150 . Možemo usporediti 200 s nasljednik EX1R (njegova proizvodnja je već bila obustavljena), od kojeg je uzeo najbolje (npr. 1/2" senzore ili 14x profesionalni Fujinon objektiv). No, dodaje i novo - poboljšanu obradu slike s boljom osjetljivošću i nižim omjerom signal/šum, manju težinu i manje energetske zahtjeve ili, kao što je već spomenuto, bolje snimanje ili Genlock ulaz i Timecode ulaz/izlaz (na BNC konektorima, osim toga, Genlock se može prebaciti na kompozitni izlaz). PMW-150 je nešto lakši, ali malo dulji za promjenu, vjerojatno zbog objektiva (20x zoom objektiv, tri odvojena prstena za zum, fokus i otvor blende, 29,5-590 mm kada se pretvori u 35 mm), koji je posudio od NXCAM model HXR-NX5 . Još jedna razlika u odnosu na 200 i još jedna sličnost s NX5 su senzori - 150 koristi treći Exmor CMOS. Sve tri nove XDCAM EX kamere koriste iste BP-Uxx baterije, imaju 2x XLR ulaz za profesionalni audio, imaju vlastiti ugrađeni mikrofon i otprilike su dimenzije vrlo slične. Zanimljivost dvaju skupljih modela je mogućnost kupnje Wi-Fi adaptera CBK-WA01 , koji omogućuje bežični rad s metapodacima (preko XMPilota) kao i potpunu kontrolu najčešće korištenih funkcija, kao što su npr. snimanje, zumiranje, fokus ili otvor blende s mobilnih uređaja (pametnih telefona i tableta). Ovaj adapter će zahtijevati nadogradnju firmvera i oba neće biti dostupna do kraja godine.

NEX-EA50EH Za one koji bi pozdravili izmjenjive leće na kamerama i veliki senzor, SONY je izbacio još jedan zanimljiv model pod nazivom NEX-EA50EH . Kamera ima novi Exmor APS-C CMOS senzor i redizajnirani izmjenjivi SELP18200 E-Mount objektiv s optičkom stabilizacijom (18-200 mm, F3.5-6.3). Moguće je koristiti postojeće E-Mount leće na fotoaparatu, koristiti SONY Alpha objektive s adapterom LA-EA2 ili koristiti adaptere drugih proizvođača i koristiti gotovo sve objektive. EA50 spada u NXCAM kamere što znači da ima AVCHD 2.0 snimanje (1080p50 pri 28Mbps) na SD/SDHC/SDXC/Memory Stick memorijske kartice ili na dodatni HXR-FMU128 flash disk. Kamera ima blago izduženo tijelo s produljivim stražnjim dijelom zahvaljujući kojemu se kamera može "posjesti" i na rame. Kamera također ima standardne funkcije kao što su hibridno tražilo s LCD zaslonom (poput FS100 ili Fs700), 2x profesionalni XLR audio ulaz ili HDMI nekomprimirani izlaz za bolju kvalitetu snimanja.

Bežični digitalni audio Digitalni bežični setovi, dizajnirani prvenstveno za prezentacije uživo, obrazovanje ili korporativnu sferu, nedavno su predstavljeni na IBC-u. Novi proizvodi uključuju prijemnik, gitarski odašiljač, beltpack odašiljač s mikrofonom na reveru i slušalicama, te dva ručna mikrofona za izgovorene riječi i pjevanje. Pojedinačni proizvodi dostupni su u nekoliko zasebnih setova. Cijelu DWZ seriju karakterizira viša kvaliteta zvuka (zahvaljujući digitalnom 24-bitnom linearnom PCM prijenosu), jednostavnijom kontrolom (zahvaljujući LCD zaslonu u boji), montažom u stalak i simetričnim/nesimetričnim izlazom. DWZ-M50 i DWZ-M70 bežični setovi s ručnim mikrofonima imaju jednu novu značajku - uključuju ručni mikrofon sa zamjenjivom glavom. To u praksi znači da uvijek možete koristiti jedan bežični set, uključujući jedan bežični ručni mikrofon, a trebate samo promijeniti glavu i imate potpuno drugačiju karakteristiku - u osnovi nešto poput izmjenjivog objektiva na fotoaparatu. Srećom, osim SONY-a, izmjenjive glave proizvode i drugi proizvođači kao npr SHURE, Electro-Voice ili Heil Sound. SONY Optical Disc Archive Optical Disc Archive SONY je također predstavio obnovljeni sustav Optical Disc Archive (ODA) za napredno arhiviranje podataka. Prednost cjelokupnog sustava je mogućnost postupnog razvijanja arhive od manjih komponenti do složenog automatiziranog sustava arhiviranja s postojanošću podataka do 50 godina. Osnova je pogon ODS-D55U i uložak s optičkim medijem (npr. ODC-300RE za 300GB rewritable medije), koji može biti kapaciteta od 300GB do 1,5TB (veći kapaciteti su samo za jednokratno snimanje). Zbog trenutnog pristupa svim podacima (raznim audio/video datotekama, kompletnim projektima,...) ODA je bolja i fleksibilnija alternativa LTO trakama za dugoročno sigurnosno kopiranje. Zahvaljujući dugotrajnoj sigurnosnoj kopiji, sustav je prikladan kao sekundarna arhiva (idealno na drugoj lokaciji) za postprodukciju i TV studije ili kao nacionalna arhiva (npr. arhivski snimci ili stariji restaurirani filmovi). [box type="info" style="rounded" border="full"] Fotogalerija s IBC 2012 [/box] To je sve za sada. Uskoro vam predstavljamo novosti iz Datavideoa. [fbshare type="button"]
Datum: 21. 09. 2012, Kategorija: Vijesti